Posts

Showing posts from May, 2013

Nukilan.

JANGAN BUAT ORANG YANG MENCINTAIMU KECEWA..
1] Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya.
 2] Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli! Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.
 3] Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasa berat badan kamu sudah bertambah.
 4] Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.
5] Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti ‘Selamat Pagi Cinta’,'Nur ~~~~~’, ‘Selamat Tidur’, ‘Take Care’, dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMS-nya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza,bukan “aku CINTA padamu”, tapi berselindung ayat selain kata cinta itu.
 6] …

Manusia itu tiada yang sempurna

Image
"Manusia itu tiada yang sempurna"
Kita boleh lihat dari luaran menilai sesuatu atas dasar fizikal.Bila kita lihat blog2 orang kita merasakan seperti dia sempurna.Tapi cubalah kita berada di tempatnya baru kita sedar betapa byk kekhilafan yang ada.Kita tak sempurna,cuma kita manusia yang belajar untuk menjadi sempurna.

Kadang susah bila kita menulis dan orang mengenali kita.Lebih mudah rasanya menjadi anonymous.Serba salah takut yang kita tulis dirasakan menuju pada seseorang.Sedangkan ape yang ditulis adalah sekadar pengongsian ilmu sedikit sebanyak supaya memanfaat pada orang lain yang membacanya.

Sewaktu perjalanan aku pulang ke kampung halaman bersama seorang teman,sahabatku bertanya "Kita ada problem lah awak"."Problem ape ye??"."Kawan kita,dia tengah sedih"."Kenapa??"."Pakwe dia bertunang dgn orang laen.Awak ape kita nk wat ye??".Aku diam sejenak.Tak tahu nak berkata apa.Serasa aku bukanlah orang yang sepatu…

UiTM DiHATIKU -

Image
Salam dan Selamat Sejahtera

Entriku kali ni khas buat semua warga UiTM dihatimu. sebab dah lama sgt aku menyepi sejak masuk UiTM DUNGUN 2012..dh la masuk lambat 2bulan gara2 nak masuk kadet pilot punya pasal . tup tup interview gagal ..teruskannn lgik, yelah, mana nak cari lagi universiti dlm Malaysia ni yg duduk betol2 kt tepi pantai kan..,Bila disebut nama UiTM ramai yang akan pandang-pandang jeling-jeling dengan kita. MENGAPA? Kerna UiTM Universiti Teknologi MARA Universiti khas untuk BUMIPUTERA sahaja.
Aku berbangga menjadi salah seorang mahasiswa UiTM malah sudah 1/2tahun aku di UiTM sejak tahun 2012 aku menjejakkan kaki di kampus Dungun. Pelbagai memori yang terlintas dibenak fikiranku yang ingin ku kongsi bersama-sama rakan beliaku sekalian. Suka dukaku sebagai mahasiswa menempuh dugaan yang luas .pernah d gelar YB,DATO',bajet HOT, retis, dan pernah kene maki juge.
wa tkde idea..,emm Minggu Destini Siswa pasti ada dalam ingatan semua mahasiswa baru yang mendaftar di Ui…

Dilema Pelajar repost balik

Setiap orang inginkan kejayaan tetapi disebalik kejayaan pasti ada kegagalan.Yang berjaya akan meneruskan cita-cita mereka dan mendapat IPT atau Kos yang mereka minati.Bagi yang gagal,bagaimana pulak?adakah mereka tidak dapat melanjutkan pelajar?adakah mereka tidak akan dapat kos yang mereka minati?Pasti perkara ini akan bermain difikiran adik-adik yang baru ambil keputusan SPM nanti.
Bagi yang berjaya dalam SPM 2013 ,saya ucapkan tahniah atas kejayaan yang anda kecapi.Bagi yang gagal mendapat apa yang sepatutnya janganlah anda bersedih atau berputus asa.Tuhan telah menjanjikan kepada kita ,Allah takkan mengubah nasib sesuatu kaum melainkan kaumnya sendiri yang mengubahnya.Ini jelas menunjukkan bahawa sekiranya kita berusaha kita pasti akan berjaya.bezanya adalah usaha dan masa.Mungkin SPM ini bukan milik anda.Mungkin kejayaan itu akan menyusul ketika anda berada di Universiti kelak.Insya-Allah.

Saya Nak Jadi Doktor Tetapi Keputusan Saya Tak Dapat Straight A.

Semua orang past…